امسال هم تمام شد و زمان آن فرارسید تا پرده از وقایعی برداریم که قلمرو سئو را در سال جدید تحت تسلط خود قرار میدهند. همه یک سؤال را در ذهن میپرورانند: سال پیش رو در زمینه راهبردها و فنون بهکاررفته در موتورهای جستجو برای افزایش درآمد چه چیزهایی را به ارمغان میآورد؟
این سؤال ذهن تمام متخصصان سئو را درگیر کرده است. با توجه به اینکه چندین سال است که بهعنوان یک سازمان در زمینهی بازاریابی دیجیتالی کار میکنیم طبیعی است که حتی پاسخ به این سؤال را نیز جستجو کرده باشیم.
ما در زمینهی ارائه خدمات حرفهای سئو استاد شدهایم و مشتاقیم در سال جدید پیش رو مهارتهای خود را گسترش دهیم. در حقیقت خبر خوب برای شما این است که به توضیح در مورد چندین ترند سئو پرداختهایم که نقش تعیینکنندهای در سال جدید ایفا خواهند کرد.
این ترندها چه چیزهایی هستند و چگونه در صنعت سئو تأثیرگذار خواهند بود؟ در این مقاله سعی میکنیم به این سؤالات پاسخ دهیم. پس وقت را تلف نمیکنیم و مستقیم میرویم سراغ ترندهای سئو که در آیندهای نزدیک قرار است این صنعت را تحت تسلط خود درآورند.
جدول محتویات
- ۱ بهینهسازی کاربر محور و بهینهسازی برای الگوریتم برت (BERT)
- ۱.۱ محتوای باکیفیت بازار آنلاین را کنترل خواهد کرد
- ۱.۲ تجربهی کاربر و سئوی فنی در خط مقدم قرار خواهند گرفت
- ۱.۳ سئوی موبایل به امری عادی تبدیل میشود
بهینهسازی کاربر محور و بهینهسازی برای الگوریتم برت ( BERT )
سال قبل بود که الگوریتم جدید برتِ (BERT) گوگل توجه زیادی را به خود جلب کرد. در آن زمان متخصصان سئو اشتیاق زیادی برای یادگیری بهترین روش بهمنظور بهینهسازی محتوا برای الگوریتم برت (BERT) داشتند.
در سال جدید بهجای بهینهسازی مستقیم برای این الگوریتم خاص، تمرکز روی بهینهسازی کاربر محور و ارائه فنی محتوا خواهد بود. بهعبارتدیگر باید نقاط دسترسی کاربران را دوباره بررسی کرد تا بر اساس آن در مورد محتوا جستجو نموده و اقدام به تدوین آن کرد.
وقتی محتوایی ایندکس میشود، توسط خزندهها بررسی میگردد و مجموعهای از تنظیمات جستجو روی آن اعمال میشود سعی کنید سازوکار اجرای آن را تحت نظر قرار دهید.
امروزه کاربران گزینههای زیادی برای جستجو دارند. همین باعث میشود دنبال کردن مقدمات ارائه محتوا و ایجاد ساختار منظم برای متخصصان سئو جزء ضروریات شود.
به دلیل وجود الگوریتم برت (BERT)، محتوا بهجای اینکه دارای رشتههای جستجویی باشد که کاربران ممکن است پیدا کنند برای برآورده ساختن نیت کاربر نوشته میشود.
اگر جزء متخصصان سئوی باهوش باشید در سال ۲۰۲۰ بهطور مستقیم با مشتریهایتان ارتباط برقرار میکنید تا دقیقاً متوجه شوید مخاطبین شما چه چیزی میخواهند. لازم است بهجای اینکه فکرتان تماماً درگیر مسائل سئو کنید به رفع مشکلات بازاریابی و تجاری بپردازید.
محتوای باکیفیت بازار آنلاین را کنترل خواهد کرد
در سال جدید تمرکز روی تولید محتواهایی خواهد بود که نهتنها مرتبط با موضوع سایت باشند بلکه برای مخاطب نیز ارزشمند باشند. بنابراین بسیار مهم است محتواهایی را منتشر کنید که نشاندهندهی تخصص شما در حوزهی کاریتان باشند.
نویسندگان باید کمتر به کلمات کلیدی اهمیت داده و توجه خود را بیشتر به متناسبسازی و کاربردی بودن محتواها منعطف کنند. مهمترین قسمت این است که بتوانید بهجای اینکه روی یک کلمهی کلیدی خاص متمرکز شوید یا یک صفحه خاص را هدفگذاری کنید ایدهی خود را بهصورت جامع بیان کنید. لازم است این موارد ضروری را مدنظر قرار دهید:
- درک مخاطبین هدف و شیوهی جستجوی آنها
- درک نیت نهفته در پسِ سؤالاتی که مخاطبین شما میپرسند و مشکلاتی که میخواهند حل کنند
- ارائه پاسخ به همان شکلی که مخاطب میپسندد: ارائه محتوای نکته به نکته، باکیفیت، متناسب با فهم کاربر و جامع
- ایدهی خود را به شکلی ارائه دهید که مخاطب قانع شود تا به این شکل هدف از ارائه مطلب در ذهن خواننده مشخص گردد.
کیفیت محتوا در سال پیش رو نقش مهمیایفا میکند. نویسندگان بهجای موتورهای جستجو برای کاربران محتوا مینویسند. این در حوزهی سئو بزرگترین تحول در سال آینده خواهد بود.
تولید محتوای باکیفیت همراه با ارسال پیام منسجم در کانالهای مختلف منجر به گرفتن رتبهی بالا در صفحات نتایج جستجوی (SERPs) گوگل میشود. سرمایهگذاری روی بومیسازی محتوا نیز بسیار عالی خواهد بود.
به یاد داشته باشید اگر محتوایی که مینویسید مختص مخاطبین بومیاست در درازمدت نتیجهی خوبی به همراه خواهد داشت.
تجربهی کاربر و سئوی فنی در خط مقدم قرار خواهند گرفت
به نظر میرسد تجربهی کاربر دچار تحول عظیمیدر سال آتی خواهد شد. این تجربه شامل تجربهی کلی در زمانی میشود که تعاملات اولیه در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) شکل میگیرد و تجربهی کاربر در صفحات فرود نیز جزئی از آن محسوب میشود؛
همچنین میزان رضایتمندی کاربران حین ترک سایت شما نیز مدنظر قرار میگیرد. در سال آینده تمام این موارد در خط مقدم قرار خواهند گرفت. روی بهترین روش ممکن برای ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربرانتان درحالیکه سعی میکنید بهترین خدمات ممکن را در قبال بازدیدشان از سایتتان ارائه دهید زیاد فکر کنید.
سئوی فنی جزئی از بحث مرتبط با تجربهی کاربر است. گوگل تلاش زیادی میکند تا از این اطمینان حاصل کند که پایههای فنی سئوی شما قدرتمند است.
سئوی فنی شامل اعمال اصلاحات کنونیکال (canonical)، اصلاحات «hreflang» و غیره است. این میتواند موجب شود تا شرکتها قالب صفحاتشان را از نو طراحی کنند و شیوهی بارگذاری «asset»های مختلف را دوباره مهندسی کنند.
در سال آینده فریمورکهای جاوااسکریپت بسیار محبوب خواهند شد و کسبوکارهای مبتنی بر اپلیکیشن تحت تأثیر مزیتهای وب اپلیکیشنهای پیشرونده (PWA) با سرعت بیشتری به سمت وب تغییر مسیر میدهند.
همچنین انجام وظایف سئو جزء الزامات خواهد شد. خودکارسازی بهویژه برای سایتهای بزرگتر که در آنها یادگیری ماشین با زبان پایتون صورت میگیرد انجام خواهد گرفت.
سئوی موبایل به امری عادی تبدیل میشود
در سال پیش رو مجبور میشوید سایتهایی را توسعه دهید که ابتدا برای موبایل ساخته میشوند و سپس با دسکتاپ سازگار میگردند! به این شکل زمان ارزشمند خود را که قبلاً روی بهینهسازی سرعت تلف میشود ذخیره خواهید کرد.
عملکرد در موبایل تبدیل به اولویت خواهد شد. دیگر راهبردهای سئوی خود را برای کسی که پشت کامپیوتر دسکتاپ خود نشسته مجسم نمیکنید و در عوض آنها را برای کاربران موبایل خود تدوین میکنید.
اگر فکر میکنید داستان همینجا تمام میشود کاملاً در اشتباهید!
نتایج جستجوی موبایل به عبارتی آشنا تبدیل خواهد شد و معیارهای جدیدی را برای سنجش میزان ترافیکی که میتوان انتظار داشت و بهینهسازیهایی که برای موفقیت در سئو لازم است روی کار خواهد آورد.
شما صاحب یک کسب و کار هستید؟ آیا برای معرفی خدمات/محصولات خود وب سایت دارید؟
بلی؟ آیا وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کرده اید؟
خیر؟ پس چگونه محصولات/خدمات خود را به مشتریان جدید خود در بستر وب معرفی میکنید؟
با استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان و متخصصین وبکیما و همچنین استفاده از پکیجهای پیشنهادی طراحی و بهینه سازی وب سایت وبکیما میتوانید بازاریابی اینترنتی خود را رونق ببخشید.
کافی است به سایت وبکیما سر بزنید.
منبع :
سئو در سال 2020از آکادمیکسب و کار اینترنتی وبکیما